logo

شیشه متحرک گیوتینی چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟

پیراژپویا : صنعت معماری و طراحی، دنیای نوآوری و خلاقیت است و طراحان همواره تلاش دارند با ارائه نسخه‌های جدیدی از عناصر موجود، هم از نظر کاربردی و هم از نظر ظاهری، خلق آثار خود را بهبود ببخشند. نمای بیرونی یک سازه، مهم‌ترین بخش در زیبایی ظاهری آن است و از این رو، طراحان همواره در تکاپوی بهبود آن هستند. پنجره‌ها به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین عناصر نمای خارجی، از المان‌هایی هستند که می‌توان با بهبود ظاهر و کارایی آنها، طراحی نمای سازه‌ها را بهبود بخشید. با توجه به این موضوع، امروزه استفاده از پنجره‌ها با طراحی جدید و نوین در دستور کار طراحان قرار گرفته و اگر سری به ساختمان‌ها، ویلاها و اماکن تجاری جدید بزنید، حتماً نشانه‌ای از این پنجره‌ها خواهید دید. یکی از شکیل‌ترین و جدیدترین پنجره‌هایی که امروزه در ایران به کار گرفته می‌شود، شیشه متحرک گیوتینی یا پنجره گیوتینی است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به شیشه متحرک گیوتینی بپردازیم و کاربردها، مزایا و ساختار این نوع پنجره را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز علاقه‌مندید تا در مورد این نوع پنجره اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

شیشه متحرک گیوتینی

شیشه متحرک گیوتینی چیست؟

شیشه متحرک یا پنجره گیوتینی که استفاده از آن در معماری سازه‌های جدید و نوین در کشورمان باب شده، ریشه در معماری اروپایی دارد و اولین بار در این سبک از معماری از آن استفاده شده است. این شیشه ساختار مشابه یک پنجره کشویی را دارد؛ اما محور حرکت قاب متحرک آن عمودی است. در معماری امروزی با توجه به ظاهر شکیل و دورنمای جذاب این پنجره، شیشه متحرک گیوتینی فراتر از یک پنجره محسوب می‌شود و آن را به‌عنوان یک نمای شیشه‌ای در نظر می‌گیرند. شیشه‌های متحرک گیوتینی که به آنها پنجره برقی گیوتینی یا پنجره پانوراما نیز گفته می‌شود، علاوه بر جنبه زیبایی و تأمین نور محیط مدنظر، عایق دما هستند و از هدررفت انرژی و ورود هوای سرد یا گرم به داخل محیط جلوگیری به عمل می‌آورند. با توجه به اینکه پنجره پانوراما، ساختاری تمام شیشه‌ای دارد، هیچ محدودیتی در نما ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید بدون مزاحمت از داخل ساختمان، فضای اطراف را به نظاره بنشینید.

با استفاده از پنجره گیوتینی شما قادر به استفاده بهینه از هوای آزاد در فصول مختلف خواهید بود و می‌توانید در هر زمان که بخواهید، با بستن این پنجره از ورود هوا جلوگیری کنید. با توجه به ساختار این شیشه متحرک، شما می‌توانید از حداکثر فضای بازشو پنجره بهره بگیرید و از تمام فضای بازشو پنجره دوجداره خود استفاده کنید. شیشه متحرک گیوتینی در دو نوع برقی و دستی به بازار عرضه شده؛ اما در اغلب پروژه‌ها از پنجره گیوتینی برقی استفاده می‌شود. با توجه به برقی‌ بودن این پنجره‌ها، شما به‌راحتی و با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید پنجره را باز و بسته کنید.

شیشه متحرک گیوتینی

انواع پنجره‌های گیوتینی

شیشه متحرک گیوتینی دارای سه تایل شیشه‌ای افقی است که تمام فضای پنجره را پوشش داده‌اند و با ساختار تعریف‌شده، می‌توانند در محور عمودی حرکت کنند. در ساختار پنجره گیوتینی، همواره یک تایل ثابت و دو تایل دیگر با حرکت خود در راستای عمودی باعث باز و بسته شدن پنجره می‌شوند. شیشه متحرک گیوتینی را بر اساس فضای قرارگیری تایل ثابت به سه دسته تقسیم‌بندی کرده‌اند.

  • تایل ثابت در بالا
  • تایل ثابت در پایین
  • تایل ثابت در وسط

مزایای شیشه متحرک گیوتینی

  • همان‌طور که اشاره شد، شیشه گیوتینی عایق حرارتی است و می‌تواند در کاهش هدررفت و هزینه‌های انرژی مؤثر واقع شود.
  • تمامی قسمت‌های شیشه متحرک گیوتینی از جنس پروفیل‌های آلومینیومی و ضدزنگ هستند.
  • پنجره پانوراما عایق صوتی است و در صورتی که این پنجره را ببندید، اصوات آزار دهنده و صدای باد وارد محیط مدنظر نخواهند شد.
  • می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل، شیشه متحرک را در وضعیت دلخواه قرار دهید و از تهویه هوای طبیعی لذت ببرید.
  • با توجه به حرکت عمودی پنجره‌های گیوتینی، این پنجره‌ها فضایی از محیط داخلی را اشغال نمی‌کنند و شما می‌توانید از فضای داخلی محیط نهایت بهره را برده و چیدمان مدنظر خود را اعمال نمایید.
  • در صورتی که از پنجره گیوتینی تایل ثابت در پایین استفاده کنید، هنگامی که پنجره باز باشد، ظاهر این پنجره به شکل یک حفاظ شیشه ای در پایین کار در خواهد آمد.

شیشه متحرک گیوتینی

چرا به جای پنجره‌های دوجداره معمولی از پنجره پانوراما استفاده کنیم؟

عملکرد مناسب از نظر عایق حرارتی و صوتی، راندمان بالاتر از نظر جلوگیری از هدررفت انرژی، تنوع طرح و رنگ بالا در شیشه‌های پنجره گیوتینی، ساختار ضدزنگ و بادوام و مقاومت مطلوب در برابر عوامل محیطی مانند باد، طوفان، رطوبت و…، مزایای پنجره پانوراما ‌نسبت به پنجره دوجداره هستند. با توجه به این موارد، پیشنهاد می‌شود به‌جای استفاده از پنجره دوجداره معمولی، استفاده از شیشه متحرک گیوتینی را در دستور کار خود قرار دهید.

کاربردهای پنجره گیوتینی

با توجه به اینکه محدودیتی از نظر ابعاد در تولید و طراحی پنجره گیوتینی وجود ندارد، می‌توانید در هر شرایط و در هر ساختمانی از این پنجره شیشه‌ای بهره بگیرید. از جمله مکان‌هایی که شیشه گیوتینی در آنها کاربرد دارد می‌توان به کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌های لوکس، خانه‌های مدرن و هوشمند، ویلاها، پنت‌هاوس‌ها، ساختمان‌های تجاری و پاساژها، استخرها و مراکز تفریحی و… اشاره کرد. با توجه به اینکه قیمت شیشه متحرک گیوتینی به‌نسبت پنجره دوجداره بالاتر است، معمولاً از این نوع پنجره در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های معمولی استفاده نمی‌شود.

شیشه متحرک گیوتینی

قیمت پنجره گیوتینی

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، این پنجره به‌نسبت پنجره دوجداره، محصولی گران‌قیمت تر است و در پروژه‌های خاص و لوکس به کار می‌رود. قیمت شیشه متحرک گیوتینی به ابعاد پنجره مدنظر و نوع متریال شیشه بستگی دارد. البته باید اشاره کنیم که برای تعیین قیمت دقیق، می‌بایست کارشناسان مربوطه از محل مدنظر بازدید و قیمت نهایی را اعلام کنند.

خرید و نصب شیشه متحرک گیوتینی

اگر قصد خرید و نصب شیشه متحرک گیوتینی را دارید، پیشنهاد می‌شود این محصول را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید و نصب آن را به گروهی کاربلد بسپارید. پیراژپویا یکی از برترین عرضه‌کنندگان پوشش‌های متحرک در ایران است و از جمله محصولات این شرکت می‌توان به سقف‌های متحرک، شیشه‌های متحرک، سایبان‌های اتوماتیک و پرده‌های اتوماتیک اشاره کرد. شیشه متحرک گیوتینی نیز یکی از محصولات شرکت پیراژپویا است و شما می‌توانید این محصول را همراه با خدمات پس از فروش (تأمین و تعمیر قطعات به مدت ده سال و سرویس و تعمیر محصول به مدت دو سال) از این شرکت معتبر خریداری فرمایید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این محصول و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های  شرکت پیراژپویا تماس بگیرید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟

اگر در رابطه با محصولات نیاز به راهنمایی دارید، با شماره 44439357 - 021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کنید
moshavere