logo

آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف متحرک

سقف متحرک : از سازه‌های پرکاربرد در فضای باز کافه و رستوران، روف گاردن، استخر و هرگونه فضای باز و بیرونی است که همانطور که از نام این محصول منحصربفرد مشخص است، قابلیت باز و بسته شدن دارد. این ویژگی از نظر کاربران اهمیت زیادی داشته، موجب استفاده گسترده از فضای باز در شرایط مختلف آب و هوایی می‌شود. اما سوال اغلب افرادی که قصد تجهیز کافه و رستوران یا فضای باز خود با سقف متحرک را دارند، این است که قیمت سقف متحرک چقدر است و چه مقدار باید برای طراحی و ساخت آن هزینه کنند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید.

  آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف متحرک

قیمت سقف متحرک

اغلب متقاضیان نصب سقف متحرک می‌خواهند بدانند قیمت دقیق سقف متحرک چقدر است و بر چه مبنایی محاسبه می شود. اما آیا به نظر شما طراح دکوراسیون می‌‌تواند قیمت دقیق طراحی و نصب سقف متحرک را به مشتری اعلام کند؟ واقعیت این است که امکان اعلام کردن قیمت دقیق سقف متحرک وجود ندارد و طراح فقط می‌تواند یک بازه قیمتی به مشتری اعلام کند. به همین دلیل باید برای این موضوع از شرکت های متخصص و معتبر در این زمینه کمک گرفته و اطلاعات موردنظر خود را کسب کنید.

چرا قیمت سقف متحرک ثابت نیست؟

علت ثابت نبودن قیمت سقف متحرک عوامل متعددی را شامل می‌شود که بر قیمت آن تاثیرگذار است و اعلام قیمت نهایی سقف متحرک تحت تاثیر یک عامل نیست. موارد زیر عواملی است که قیمت سقف متحرک را تعیین کرده یا دچار نوسان می کند.

ابعاد و اندازه سقف متحرک

اولین عامل مهمی که بر قیمت سقف متحرک تاثیرگذار است، ابعاد و مساحت آن است. واضح است پوشاندن فضایی با مساحت بزرگ نسبت به یک فضای کوچک نیاز به متریال، یراق آلات و جزئیات بیشتری دارد. بالا رفتن میزان مواد اولیه‌ای که در ساخت سقف متحرک برای کافه مورد استفاده قرار می‌گیرد قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده و بالا می‌برد.

البته هر قدر هم که برای تجهیز فضای مدنظر خود با سقف متحرک هزینه کنید، متحمل ضرر و زیان نمی‌شوید. زیرا در صورت جابه‌جایی به مکان دیگر، می‌توانید سقف متحرک را به دلیل پرتابل بودن این سازه ها، به مکان جدید انتقال دهید. همچنین نکته مهم دیگر در مورد سقف متحرکِ با کیفیت، بالا بردن ارزش افزوده مکانی است که در آنجا نصب و راه اندازی می شود.

آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف متحرک

جنس متریال مورد استفاده برای تولید سقف متحرک

سقف متحرک با استفاده از مصالح متفاوتی طراحی و تولید می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها با هم متفاوت است. به‌طور مثال قیمت سقف متحرک که با پارچه های پی وی سی طراحی می‌شود با قیمت سقفی که با پلی‌کربنات یا آلومینیوم طراحی شده تفاوت دارد.

سقف‌های پارچه ای از جنس  پی وی سی ۵ لایه هستند و آب را به هیچ عنوان به خود جذب نمی‌کنند و عبور نمی دهند. همچنین باید در انتخاب کیفیت پارچه دقت کنید و سعی نمایید پارچه مرغوب با رنگ‌ تیره که میزان نور ورودی را کاهش می‌دهد انتخاب کنید. پارچه های پی وی سی بدلیل دارا بودن لایه بلاک اوت محافظ بسیار خوبی در برابر تشعشعات نور خورشید هستند و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.

بهتر است بدانید با اینکه قیمت سقف متحرک آلومینیومی و پلی‌کربنات بالاتر از سقف متحرک پارچه‌ای است، اما همانند سقف پارچه‌ای دوام و ماندگاری طولانی‌مدتی دارند و تا سال‌ها قابل استفاده هستند.

  1. کیفیت و مرغوبیت مصالح مورد استفاده در تولید سقف متحرک

برای طراحی و تولید سقف متحرک از مصالح و یراق آلات مختلفی استفاده می‌شود. مرغوبیت و کیفیت مصالح و یراق آلات مورد استفاده برای تولید سقف متحرک عامل مهمی در تعیین قیمت آن است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر کیفیت یراق آلات بیشتر باشد، طول عمر سقف متحرک هم بیشتر می‌شود.

  1. دستی یا برقی بودن سقف متحرک

سقف متحرک کوچک یا پارچه‌ای را می‌توان بدون نیاز به موتورالکتریکی و به‌صورت دستی باز و بسته کرد. اما وقتی ابعاد و مساحت سقف متحرک بزرگ می‌شود، چه از جنس پارچه ای باشد یا از آلومینیوم یا پلی‌کربنات باشد، باز و بسته کردن سقف باید با موتورهای الکتریکی توبولار مخصوص این امر انجام شود.

سقف‌ متحرک برقی کاربری آسان‌تری دارد که فقط با فشردن یک دکمه توسط ریموت کنترل، باز و بسته می‌شود. قیمت سقف متحرک کافه که با موتور الکتریکی کار می‌کند بیشتر از سقف‌های معمولی و ثابت است. این نکته را باید در نظر داشت که با بزرگ شدن ابعاد سقف متحرک، تعداد موتور الکتریکی مورد نیاز برای آن هم بیشتر می‌شود و قیمت سقف متحرک بالاتر می‌رود.

همان‌طور که در مورد کیفیت و مرغوبیت مصالح و یراق‌آلات مطالبی را بیان کردیم، نوع برند موتور الکتریکی هم در قیمت سقف متحرک تاثیرگذار است.

آشنایی بیشتر با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف متحرک

  1. نورپردازی سقف متحرک کافه

اگر می‌خواهید فضای موردنظر شما شیک و لاکچری به نظر بیاید، می‌توانید آن را نورپردازی کنید. کسانی که در این فضا حضور دارند، از بودن در جایی که نورپردازی شده لذت بیشتری می‌برند. لذا قیمت سقف متحرک کافه با نورپردازی بیشتر از سقف متحرک ساده و بدون نورپردازی است. باید اضافه کرد که نورپردازی سقف متحرک به دو صورت خطی یا لینیِر و نقطه ای یا اسپات، بسته به سلیقه و سفارش مصرف کننده قابل اجرا است.

  1. استفاده از سنسور باد و باران

یکی از نگرانی‌های متداول برای نصب سقف متحرک این است که وزش باد یا بارش باران مشکلی برای سازه ایجاد کند و به سقف متحرک آسیب بزند. راه حل این مشکل ساده است، می‌توانید موتور الکتریکی سقف متحرک را به سنسور باد و باران مجهز کنید.

به طور مثال وقتی کافه یا رستوران شما تعطیل است و نگرانید که وزش باد به سقف متحرک صدمه بزند، سنسور باد باعث جمع شدن سقف می‌شود. حتی می‌توان سقف متحرک را به سنسور باران هم مجهز کرد تا در مواقع بارندگی، خودبه‌خود باز شود.

با استفاده از سنسورهای هوشمند می‌توانید احتمال آسیب‌ دیدن سقف متحرک را کاهش دهید. حتی می‌توانید سنسور هوشمند را از راه دور با استفاده از گوشی تلفن همراه یا تبلت و اتصال به اینترنت هم باز و بسته کنید.

با توضیحاتی که ارائه کردیم، می‌توان حدس زد که قیمت سقف متحرکِ مجهز به سنسور باد و باران، بالاتر از انواع معمولی آن است.

  1. مدل سقف متحرک

سقف متحرک با استفاده از مصالح مختلف به سه مدل قوسی، شیب دار و فلت (تخت و بدون شیب)  تقسیم بندی می‌شود. میزان استفاده از متریال و نوع مصالح مورد استفاده در هر کدام از این فرم‌ها با هم متفاوت است که بر قیمت نهایی نیز تاثیر گذار است. شما می‌توانید به عنوان کارفرما قیمت سقف متحرک را در مدل‌های مختلف بررسی کنید و متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید یا سلیقه شخصی، مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید.

جمع‌بندی

سقف متحرک در تمامی اماکن روباز و بیرونی ساختمان ها و ویلاهای شخصی کاربرد زیادی دارد و باعث می‌شود در ساعات آفتابی روز یا هنگام بارش باران بتوان از فضای باز استفاده کرد. در این مطلب سعی کردیم عواملی که بر قیمت سقف متحرک تاثیر می‌گذارد را با هم بررسی کنیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی، در مورد گزینش و نصب سقف متحرک دلخواه خود اقدام نمایید. امیدورایم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد.

شرکت پیراژ پویا انواع سقف و شیشه متحرک، سایبان و پرده اتوماتیک را طراحی و تولید کرده و با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان محترم خود ارائه می‌دهد.

نیاز به پشتیبانی دارید؟

اگر در رابطه با محصولات نیاز به راهنمایی دارید، با شماره 44439357 - 021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کنید
moshavere